Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Jak funguje hořčík - dávkování hořčíku

Dávkování hořčíku

Potřeba hořčíku narůstá u mnoha lidí. Nejvyšší dávky hořčíku potřebují ženy těhotné, užívající hormonální antikoncepci a ženy v menopauze. Vyšší množství potřebují celkově staří a nemocní lidé, diabetici a lidé trpící vylučovacími problémy (silný průjem, časté močení). Dalším velkým nepřítelem je intenzivní průmyslové zemědělství a kyselé deště – zelenina vypěstovaná na chatě v přírodě, hnojená čistě rostlinnými produkty bude obsahovat více hořčíku i dalších minerálů než průmyslově pěstovaná zelenina hnojená chemickými hnojivy.

Obvyklá denní spotřeba hořčíku je 200–300 mg. Doporučené denní dávkování činí u dospělých 280–400 mg, pro děti ve stáří 1–3 roků = 40–80 mg, 4–6 let = 120 mg a 7–10 let = 170 mg.

Dostatečné množství hořčíku získáme pestrou a pravidelnou stravou. Nejvhodnější jsou banány, mandle, lískové oříšky, sojové boby, semena, tmavá listová zelenina, celozrnné pečivo, pohanka, luštěniny, špenát a brambory. Dostatek tohoto minerálu je i v oblíbených minerálních vodách.

Zdroj: Jak funguje hořčík
Zveřejněno: 23.9.2013



SiteMAP