Facebook Twitter Pinterest email tisk

Co na oteklé nohy - jak na oteklé nohy v těhotenství

Jak na oteklé nohy v těhotenství

Poslední fázi těhotenství provází řada velmi nepříjemných jevů. Mezi ty nejfrekventovanější patří otoky dolních končetin. Způsobují je hormonální změny, váhový přírůstek i špatná cirkulace krve.

V prvé řadě pomůže změna jídelníčku. Je důležité se nepřejídat, protože lidé s nadváhou až obezitou mají sklony k žilním onemocněním mnohem častěji. Žilám však neškodí jen váha, ale také zácpa. Pokud ve střevech zůstane obsah příliš dlouho, roztáhne ho a utlačí tak žilní systém v pánvi. Proto do svého jídelníčku zařaďte potraviny s vysokým obsahem vlákniny, pijte hodně vody a čajů a vyhýbejte se živočišným tukům a jednoduchým cukrům.

Na otoky skvěle pomáhá například pohanka, ovoce, zelenina, luštěniny, těstoviny, rýže, červená řepa, celozrnné pečivo nebo citrusové plody. Snažte se omezit nebo úplně vynechat jídlo z konzerv, smažená jídla, dorty, sušenky a polotovary.

Zůstaňte bosa a aspoň deset minut choďte střídavě po patách a po špičkách. Poté se vytáhněte na špičky a postupně přenášejte váhu na paty a zpět, a to alespoň dvacetkrát. Následně přeneste váhu na vnější hrany chodidel a znovu se projděte. Cvičit můžete i vsedě v kanceláři: Sedněte si na okraj židle, narovnejte se a chodidla položte na zem. Střídavě se opírejte o špičky a o paty, a to alespoň dvacetkrát. Poté chodidla natáhněte před sebe a střídavě krčte a propínejte, také dvacetkrát. Těmito cviky neublížíte sobě ani miminku.

Zdroj: Co na oteklé nohy
Zveřejněno: 7.9.2018



SiteMAP