Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk

Otoky nohou kolem kotníků - jak na otoky kotníků

Jak na otoky kotníků

Vhodná je léčba stanovená na základě příčiny, často na nateklé kotníky pomáhá pravidelný pohyb. Nemělo by se však jednat o pohyb se statickou zátěží, jako je například vzpírání. Mezi vhodné pohybové činnost patří například svižná chůze, nordic walking, plavání, jízda na kole. Také zařaďte do svého jídelníčku pohanku. Obsahuje totiž velké množství rutinu, látky, která zvyšuje pružnost a tím i napětí cévních stěn.

Oteklým nohám dělá dobře pohodlná obuv, pohodlné oblečení, střídání teplé a studené vody na nohy při sprchování a několikaminutový odpočinek se zvednutýma nohama. Otoky může zmírnit nebo naopak podpořit strava. Omezení soli v jídle zmírňuje otoky, zatímco nadbytek soli je naopak podporuje.

Otoky vám zmírní i konzumace ovoce a zeleniny s velkým množstvím vody, jako jsou například jahody, rajčata, melouny, okurky. Rovněž vám pomůže močopudný nápoj připravený z jedné polévkové lžíce nastrouhaného kořene petržele, kterou dáte do velkého hrnku, přelijete 400 ml vroucí vody a necháte přes noc odstát. Potom scedíte zbytky petržele a smícháte je se šťávou z jednoho citronu. Nápoj pijte třikrát denně, následně je dobré si udělat tři dny přestávku. Nápoj pijte tak dlouho, dokud otoky nezmizí.

Oteklým nohám naopak neprospívá obezita, sedavý způsob života, dlouhé stání na místě, sauna, horké koupele, příliš těsné ponožky a boty. Ani boty s vysokými podpatky nejsou to pravé pro oteklé nohy.

Zdroj: Otoky nohou kolem kotníků
Zveřejněno: 5.9.2018



SiteMAP