Facebook Twitter Pinterest email tisk

Ředění krve - kdy je vhodné ředit krev

Kdy je vhodné ředit krev

Během spánku je organismus v utlumeném režimu, snižuje se tělesná teplota a zpomaluje se i dýchání, dochází k poklesu tlaku v krvi a ke zpomalení pulzu. Proto byste měli organismu hned ráno dodat tekutiny, aby se krev rozproudila a naředila.

Potraviny obsahují vodu a právě voda se podílí na trávení. Nachází se téměř v celém trávicím traktu. Voda pomáhá při rozkladu živin, které se mohou vstřebat do krve a dostat se do buněk. Zahuštění krve může být způsobeno nedostatkem tekutin, ale i vysokými dávkami proteinů a kreatinu a podobných dusíkatých látek ve stravě.

Voda tvoří 70–75 % svalové hmoty. Přiměřená fyzická námaha doplněna vhodným pitným režimem krev ředí, přílišná námaha bez dostatku tekutin vede k houstnutí krve a tvorbě krevních sraženin. Příjem tekutin výrazně podporuje regeneraci svalů, zvyšuje objem krve i aktivních otevřených vlásečnic. Tím dochází k odplavování zplodin svalové práce a přísunu nových živin.

Ve stresu se organismus připravuje na „boj“, proto zvyšuje srážlivost krve. To je ten stav „ztuhlé“ krve v žilách. Je třeba ji rozproudit.

Při fyzické námaze dochází ke spotřebě glykogenu a opotřebení tkáňových bílkovin, ze kterých vznikají odpadní látky, které zahušťují krev natolik, že například při kvalitním intenzivním hodinovém cvičení v posilovně je krev tak hustá, jako by z ní ubyl litr čisté vody.

Nadměrné dávky bílkovin z potravy, zvláště pokud nemají vyvážené zastoupení aminokyselin, způsobují v organismu vysoký obsah odpadních látek, proto je nutné pravidelně pít.

Pokud se vážíte před a po tréninku, můžete zjistit úbytek váhy. To jste nezhubli tak rychle, to jste ztratili tolik tekutin. Takže byste měli během tréninku více pít nebo tento deficit dorovnat ihned po něm. Obrovskou chybu dělají zejména sváteční sportovci, kteří si jdou občas zasportovat, někdy v rámci otužování pracovních vztahů, silně se potí a pak pokračují dobrou večeří a alkoholem. Ráno pokračují obvyklým tempem – stres, spěch se, kofein. Díky nedostatečné hydrataci se vytvoří krevní sraženina, která postupně putuje do kritického místa. Pouze pravidelný příjem tekutin před zátěží, během ní a po ní udržuje správný celkový objem krve v organismu.

Ředění krve se samozřejmě provádí u všech ischemických poruch.

Zdroj: Ředění krve
Zveřejněno: 1.11.2016



SiteMAP