Facebook Twitter Pinterest email tisk

Rychlá pomoc na zácpu - potraviny proti zácpě

Potraviny proti zácpě

Zdravá strava musí obsahovat i živé nezpracované elementy, například ovoce, zelenina, ořechy, semínka, klíčky. Pro správnou aktivitu střev je nepostradatelná vláknina. Ta je ve velké míře obsažena v ovoci, zelenině, luštěninách (nejvíce v sóje), celozrnném pečivu a obilninách, ovesných vločkách a pšeničných otrubách. Vlákninu je nutno do organismu přidávat pozvolna a je nutno zvýšit příjem tekutin na šest až osm sklenic vody denně. Pokud začnete jíst více vláknité stravy, mohou se zpočátku objevit určité potíže, jako plynatost, nadýmání, které do dvou až tří týdnů zmizí. Při užívání pšeničných otrub nepřekračujte zpočátku dávku 1 polévková lžíce denně a dostatečně pijte, aby byla stolice měkká.

Projímavé účinky mají švestky. Můžete je konzumovat syrové, vařené, pečené i sušené. Též se doporučuje každý den ke snídani osminka litru švestkové šťávy smíchaná s troškou jablečného moštu. Mezi další projímavé ovoce patří datle a fíky. Slabší projímavý účinek mají meruňky a broskve. Odvar nebo macerát z lněných semínek je vynikajícím lékem pro střeva. Odstraňuje zácpu, normalizuje činnost střevní mikroflóry a zabraňuje vzniku kvasných a hnilobných procesů. Odvar připravíte pětiminutovým povařením 1 lžíce lněných semínek v půl litru vody. Správnému vyprazdňování pomáhá i salát z okurek s citronem, cibulí a za studena lisovaným olejem. Dejte si pozor na užívání kofeinu. U většiny lidí působí káva jako projímadlo, avšak u někoho může způsobovat naopak zácpu. U některých lidí způsobuje zácpu i konzumace mléka a sýrů. Také mák pomůže proti zácpě – snězte půl hrníčku až hrníček mletého nebo celého máku. Samozřejmě to neřeší příčinu zácpy, ale funguje to jako relativně rychlá pomoc.

Zdroj: Rychlá pomoc na zácpu
Zveřejněno: 27.10.2017



SiteMAP